Artists | Illustrators | YUKO SHIMIZU
YUKO SHIMIZU (清水裕子) is a Japanese illustrator based in New York City and instructor at School of Visual Arts. Newsweek Japan has chosen Yuko as one of “100 Japanese People The World Respects(世界が尊敬する日本人100)” in 2009.
Her first self-titled monograph came out in 2011 (Gestalten), second monograph Living with Yuko Shimizu was released from ROADS Publishing of Ireland in 2016. Other books include: A Wild Swan (collaboration with author Michael Cunningham, FSG, 2015) and a multi award winning children’s book Barbed Wire Baseball (written by Marissa Moss, Abrams, 2013).
You may have seen her work on The Gap T-shirts, Pepsi cans, VISA billboards, Apple, Microsoft, NIKE and Target ads, as well as on the book covers of Penguin, Scholastic, DC Comics, and on the pages of NY Times, Time, Newsweek, New Yorker, WIRED and in many other publications over the last 15 years.
Illustration is actually Yuko’s second career. Although art has always been her passion, she had initially chosen a more practical path of studying advertising and marketing at Waseda University and took a job in corporate PR in Tokyo. It never quite made her happy. At age 22, she was in mid-life crisis.
Yuko ended up working the corporate job for 11 years, so she could figure out what she really wanted in life, as well as to save up just enough to play a biggest gamble of her life: She moved to New York City in 1999, where she briefly spent her childhood, to study art for the first time. Yuko graduated with MFA from SVA’s Illustration as Visual Essay Program in 2003 and has been illustrating since. She has also been teaching the next generation of talents at the alma mater.
She works at her studio in midtown Manhattan, and fulfills her passion of world travel by giving lectures and workshops around the world and various cities in the US. She has not gotten into mid-life crisis since she has became an artist.
Please do not mix her up with another Yuko Shimizu. This Yuko did NOT create Hello Kitty.
YUKO SHIMIZU (清水 裕子) è un illustratore giapponese con sede a New York e istruttore presso la School of Visual Arts . Newsweek Japan ha scelto Yuko come una delle "100 persone giapponesi che il mondo rispetta (世界 が 尊敬 す る 日本人 100)" nel 2009.
Potresti aver visto il suo lavoro su T-shirt di The Gap, lattine di Pepsi, cartelloni VISA, Apple, Microsoft, NIKE e annunci Target, nonché sulle copertine dei libri di Penguin, Scholastic, DC Comics e sulle pagine del NY Times , Time, Newsweek, New Yorker, WIRED e in molte altre pubblicazioni negli ultimi 15 anni.
L'illustrazione è in realtà la seconda carriera di Yuko. Sebbene l'arte sia sempre stata la sua passione, inizialmente aveva scelto un percorso più pratico di studiare pubblicità e marketing presso la Waseda University e aveva accettato un lavoro in PR aziendali a Tokyo. Non l'ha mai resa felice. All'età di 22 anni, era in crisi di mezza età.
Yuko ha finito per lavorare in azienda per 11 anni, così ha potuto capire cosa voleva veramente nella vita, oltre a mettere da parte quel tanto che basta per giocare la più grande scommessa della sua vita: si è trasferita a New York City nel 1999, dove ha trascorso brevemente la sua infanzia, per studiare arte per la prima volta. Yuko si è laureato con MFA presso il programma di illustrazione come saggio visivo di SVA nel 2003 e da allora ha continuato a illustrare. Ha anche insegnato alla prossima generazione di talenti presso l'alma mater.
Lavora nel suo studio nel centro di Manhattan e realizza la sua passione per i viaggi nel mondo tenendo conferenze e seminari in tutto il mondo e in varie città degli Stati Uniti. Non è entrata in crisi di mezza età da quando è diventata un'artista.
Per favore, non confonderla con un altro Yuko Shimizu. Questo Yuko NON ha creato Hello Kitty.