Artists | Illustrators | SCARABOTTOLO GUIDO
Scarabottolo Guido was born in Sesto San Giovanni in 1947. He graduated in architecture at the Politecnico di Milano with a thesis in urban planning, after a brief stint at a study of urbanism, is joined, in 1973, dell'Arcoquattro, a group of young architects active in the field of graphics and fittings. Since then, he has worked for the most famous publishers Italian, RAI TV channels, the main advertising agencies and national companies. Among the most enduring collaborations with the "L'Europeo"magazine, from the direction of Lamberto Sechi, and the one with Italo Lupi, for "residential". Currently his drawings appear regularly on "International"magazine and on Sunday the "Sole 24 Ore"newspaper.
Since 2002, draws many of the covers for the GUANDA editions of which also handles graphics.
His works have been devoted to numerous exhibitions in Italy and abroad. Among the most recent: Lost time at the Galleria L'Affiche Milan, more time lost to D406 of Modena, Eleven drawings at random and a story to the foundation Querini Stampalia in Venice, Pinacoteca Portable to Givigliana (Udine), Sketchbook Obsessions, a group exhibition at the headquarters of the New York Times, Desenhar desenhos in Macau, Praise of Laziness in Cremona and Ferrara and under the covers in Parma, Castiglioncello and Fiesole. He lives and works in Milan , Italy.
GUIDO SCARABOTTOLO
Guido Scarabottolo è nato a Sesto San Giovanni nel 1947. Laureato in architettura presso il Politecnico di Milano con una tesi di pianificazione urbana, dopo una breve esperienza presso uno studio di urbanistica, è entrato a far parte, nel 1973, dell’Arcoquattro, un gruppo di giovani architetti attivo nel campo della grafica e degli allestimenti. Da allora ha lavorato per i più noti editori italiani, la RAI, le principali agenzie di pubblicità e le maggiori aziende nazionali. Tra le collaborazioni più durature quella con “L’Europeo”, a partire dalla direzione di Lamberto Sechi, e quella con Italo Lupi, per “Abitare”. Attualmente i suoi disegni appaiono regolarmente su “Internazionale” e sul domenicale del “Sole24Ore”. Dal 2002 disegna molte delle copertine per le edizioni Guanda di cui cura anche la veste grafica. Ai suoi lavori sono state dedicate numerose mostre in Italia e all’estero. Tra le più recenti: Tempo perso, presso la Galleria L'Affiche di Milano, Altro tempo perso alla D406 di Modena, Undici disegni a caso e una storia alla fondazione Querini Stampalia di Venezia, Pinacoteca Portatile a Givigliana (Udine), Sketchbook Obsessions, una collettiva nella sede del New York Times, Desenhar desenhos a Macao, Elogio della pigrizia a Cremona e Ferrara e Sotto le copertine a Parma, Castiglioncello e Fiesole. Vive e lavora a Milano.